Radu SimionescuPe parcursul ultimilor ani am descoperit doua idei majore pe baza carora mi-am indrumat toate actiunile, ele reprezentand un generator al calitatilor si realizarilor mele. Acestea au fost: calitatea de a fi perspicace, si  increderea ca daca imi doresc ceva, muncind, pot realiza acel lucru. Recunosc, primii pasi spre succes, cat si primele realizari au fost rezultatul acestor linii, dar si consecinta cuvintelor pe care mama mea mi le-a insuflat intotdeauna: “fii ceea ce vrei sa fi!”.

La baza formarii mele au stat familia, dascalii mei din Colegiul National “Mihai Viteazul” si oamenii pe care i-am intalnit in activitatile extrascolare la care am participat.

M-am implicat in multe proiecte organizate in cadrul scolii, care m-au facut sa cunosc oameni si locuri noi si mi-au dezvoltat abilitatile de comunicare, de organizare, am intrat in contact cu ideile tinerilor europeni.

Proiectul Comenius si participarea la trei schimburi interculturale la Rendsburg - Germania, la Montargis - Franta, si la Biecz- Polonia, mi-au schimbat fundamental opinia despre Occident, si m-au facut sa doresc sa studiez in strainatate, ca apoi sa revin si sa pot implementa ce am invatat acolo, in tara mea.

Intotdeauna mi-a placut sa ma implic si sa vad rezultatele muncii mele
, fapt ce m-a condus la cat mai multe activitati. Am fost rand pe rand, redactor sef al revistei scolii, presedintele Cenaclului Literar, si nu in ultimul rand am avut extraordinara sansa de a fi ales presedinte al Asociatiei Elevilor “Club LMV”, fiind simultan consilier in cadrul Consiliului Local al Elevilor Ploiesti si reprezentatul elevilor in consiliul de administratie al scolii.

Citeşte mai mult...

Eduard CiocanescuDupă ce a studiat la trei mari universităţi din SUA şi Marea Britanie, Eduard Ciocănescu s-a întors acasă, în România.Eduard Ciocănescu,28 de ani, spune că absolut tot ce a studiat în facultăţile americane i-a fost util în viaţa reală.

În 2001, pe când era student la Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, Eduard Ciocănescu a plecat cu o bursă pentru opt luni la Universitatea din Michigan, SUA.S-a îndrăgostit pe loc de cultura americană şi de stilul de predare din universitatea americană.

El spune că cea mai importantă diferenţă între facultatea din România şi cea din afară este accentul care se pune în SUA pe partea practică.

Ţi se dă prilejul să lucrezi în echipă. Asta e important, pentru că, în momentul în care ajungi să lucrezi într-un birou, trebuie să ştii să comunici cu oamenii. Absolut tot ce făceai în cadrul facultăţii simţeai că ţi-ar fi util şi în viaţa reală“, a spus Eduard.

Citeşte mai mult...

Experienta consistenta intr-o tara straina nu te schimba fundamental, dar te imbogateste cu anumite nuante, sensibilitati, principii pe care nu le poti acumula nicicum altfel. Iar aceasta diferenta o observa mai degraba cei din jur...

Simion ILIE
Liviana Mustafa: In 2006 ai obtinut un Master in Comunicare si Informatie la Universitatea de Stiinte Sociale Toulouse, in coabilitare cu Universitatea Paul Sabatier, de asemenea din Toulouse, universitate la care ai urmat un an mai tarziu o alta specializare pe Comunicare in Spatiul Local si Regional. Cum a fost experienta educationala franceza ? Ce lucruri sau idei s-au redefinit in acest exercitiu multicultural si pe ce ai mizat in dezvoltarea ta in cadrul acelui program ?

Simion Ilie: Am mizat foarte mult pe ambitia mea. Mi-am dat seama ca sunt mult mai motivat decat multi din colegii mei si stiam ca aceasta motivatie suplimentara iti da energii nebanuite ce te ajuta sa depasesti chiar si acele dificultati insurmontabile la prima vedere.
Personal, am avut o experienta suficient de indelungata (3 ani daca adaug si o experienta Erasmus mai veche) pentru a avea o privire aplicata, critica si lipsita de superficialitate asupra sistemului francez de invatamant. Nu cred ca sistemul francez este fundamental bun, asa cum sunt convins ca sistemul romanesc nu este fundamental rau !
Un mediu multicultural te ajuta sa intelegi tocmai asta : doua sisteme (de invatamant sau de alta natura) pot fi ireductibile unul la celalalalt, pastrandu-si, individual, coerenta si pertienta. Comparatia trebuie sa se faca mereu in termeni relativi, adaptand solutiile mai bune gasite de altii, la realitatile spatiului in care se doreste schimbarea.
Sistemul educativ francez este si el (poate mai mult decat sistemul romanesc) intr-o perioada de prefaceri, de evolutii, de adaptari. Am avut deci sansa sa cunosc un sistem « muncit » de febra reformelor si am fost foarte atent la ce se intampla/discuta acolo.

Citeşte mai mult...