Participa la proiectul "Portret de bursier" !

Aici se poate descarca ghidul de interviu pentru cei care doresc sa impartaseasca din experienta, ideile sau planurile lor de viitor.

Radu OPREATânărul a studiat în SUA la o universite de renume şi s-a întors în ţară pentru a se ocupa de promovarea turismului românesc prin brandul Dracula.

După ce a fost timp de doi ani preşedintele studenţilor la nivel naţional, Radu s-a ocupat, în perioada 2002-2004, de campanii anti-Sida şi de sănătatea reproducerii, în cadrul Asociaţiei PSI România. Având deja la bază o experienţă vastă, el şi-a deschis propria afacere, o firmă de consultanţă prin care promovează turismul românesc în străinătate.
Din 2005, Radu s-a mutat în Bucureşti. Un an mai târziu, a obţinut Bursa Specială Guvernul României în valoare de 70.000 de euro, pentru a studia Politici Publice la Universitatea Pepperdine din Malibu.

A lucrat pentru Primăria din Los Angeles

În America, a făcut practică la Primăria din Los Angeles. Acolo, el a învăţat cum să ajute cetăţenii să se implice problemele comunităţii. „Am văzut cum este organizat totul într-o primărie, cum fac angajările americanii, fiindcă cei care ajung să lucreze pentru primarul din Los Angeles sunt foarte capabili şi trec prin multe probe înainte de a fi selectaţi“, povesteşte Radu. Tot la Primăria din Los Angeles, tânărul a avut ocazia să se implice în sistemul public de educaţie al oraşului prin trei proiecte: a propus structura programului Academia directorilor de şcoli, reducerea birocraţiei din sistemul public de învăţământ şi a realizat o campanie de atragere a celor mai buni profesori în sistemul public de învăţământ.


Promovarea turismului prin Dracula

Întors în România, Radu a deschis site-ul draculasteps.com, dedicat străinilor care vor să viziteze prin intermediul unei agenţii de turism tot ce este legat de Dracula. „Abia am lansat programul şi sper să aibă succes. Străinii pot vizita Mănăsirea Snagov, Cetatea Poenari, Târgovişte, Castelul Bran şi Sighişoara, adică toate locurile legate de Vlad Ţepeş, brandul internaţional al României“, explică tânărul.

Dezvoltă o platformă comunitară
De anul trecut, Radu este directorul executiv al asociaţiei Centrul de Dezvoltare Smart, unde a pus bazele proiectului politicipublice.ro, prin care orice cetăţean poate sesiza probleme din comunitate şi propune soluţii. Ulterior, propunerile lor ajung la autorităţile din oraşul respectiv.

„În prezent, platforma este destinată  locuitorilor din Galaţi şi Olt şi persoanelor care sesizează problemele de interes naţional. Până în decembrie, va fi funcţională în toate judeţele din România. În Capitală, vom face o platformă specială pe fiecare sector în parte. În Galaţi, spre exemplu, autorităţile s-au arătat interesate în rezolvarea unor chestiuni de genul amenajarea parcurilor de cartier şi de traficul rutier“, spune Radu.

Tânărul mai spune că a obţinut o finanţare în valoare de 40.000 de euro prin programul Tineret în Acţiune al Comisiei Europene pentru a-şi extinde proiectul şi în alte ţări precum Italia, Grecia şi Franţa.

 

Citeste tot articolul in adevarul.ro