Comisia pentru Manageri Publici a decis, pe 19 nov. 2007, infiintarea unui grup de experti in vederea gasirii unei solutii pentru plasarea beneficiarilor bursei speciale "Guvernul Romaniei" pe posturi de manageri publici.

Pe 17 ian. 2008, grupul format din experti INA, ANFP si MECT inainteaza rezultatele analizei efectuate. CMP nu este multumita de raspunsul primit si cere, in sedinta din 6 februarie 2008, o completare a raportului cu prezentarea unor metode si instrumente alternative de formare astfel incat sa se realizeze o compatibilizare intre programul YPS si programul BSGR.

Concluziile la care a ajuns in cele din urma grupul de experti le puteti citi aici.

ABBSGR a sustinut, la acea data, ca interpretarea facuta de Institutul National de Administratie Publica si Comisia pentru Manageri Publici, prin care li se impune absolventiilor BSGR efectuarea a doua cursuri de formare la Institutul National de Administratie, nesocoteste contextul istoric in care au fost adoptate actele normative amintite. De fapt, OUG 56/2004, ca lex posteriori, reglementeaza in mod exclusiv modul de dobandire a calitatii de manager public, iar normele de aplicare a Legii 157/2004 reglementează doar cazul bursierilor care vor sa fie repartizati conform procedurii prevăzute de Legea 157/2004, si anume pe pozitii de conducere( sef de birou, sef de serviciu, director-adjunct etc) si de raspundere (consilier la nivelul cabinetului demnitarului sau manager de proiect), iar nu al acelor bursieri care vor sa fie numiti manageri publici conform OUG 56/2004.

In concluzie, in conceptia Asociatiei BSGR, art. 10 alin.1 lit.c din OUG 56/2004 nu face decat sa reproduca obligativitatea cursului de absolvire prevazut initial de art. 32 alin. 1 din normele metodologice de aplicare a Legii 157/2004, presupunandu-se ca absolventii BSGR nu vor trebui sa faca un curs atat de lung ca absolventii programului YPS, a caror curs la Institutul National de Administratie reprezinta esenta programului respectiv. Spre deosebire de acestia, esenta programului BSGR consta in absolvirea in strainatate a unui studiu de licenta, master sau doctorat. In sustinerea acestei interpretari pot fi aduse argumente sistematice, deoarece cursul intensiv de la art. 10 alin. 1 lit.c) pleca de la premisa ca el este diferit ca durata de cel prevazut pentru celelalte categorii de participanti la programul YPS, asa cum rezulta din art. 10 alin.1 lit. a) si b). 

O astfel de interpretare impune beneficiarilor BSGR obligativitatea absolvirii a doua programe diferite, programul BSGR si Progranul YPS, in vederea obtinerii statutului de manager public, programe care, luate singular, indreptatesc fiecare la dobandirea statutului de manager public, aducandu-se astfel atingere principiului constitutional al egalitatii de tratament, care cere ca ceea ce este egal sa fie tratat in mod egal, iar ceea ce este diferit sa fie tratat in mod diferit (art. 16 Constitutie). În momentul de faţă, deşi beneficiarii BSGR sunt obligati sa absolve doua programe de formare ca manageri publici, atat programul BSGR cat si programul YPS, ei sunt tratati in mod egal fata de beneficiarii programului YPS.
 
OUG 92/2008, adoptat ulterior,  nu face decat sa perpetueze aceeasi injustitie, solicitand, prin art.3, al.c, efectuarea unui curs suplimentar de catre absolventii BSGR.