Participa la proiectul "Portret de bursier" !

Aici se poate descarca ghidul de interviu pentru cei care doresc sa impartaseasca din experienta, ideile sau planurile lor de viitor.

radu-simionescuA studiat in Anglia, dar s-a intors in Romania. Mai mult, nu a asteptat sa ”i se faca oferte” in virtutea faptului ca a studiat afara, ci a trecut direct la treaba. Are 25 de ani, 2 afaceri functionale (www.spyn.ro si www.andoodesign.ro) si altele in plan de dezvoltare.

Cu ce te ocupi? Si cum ai ajuns sa faci ceea ce faci acum?

Sincer nu stiu cu ce sa incep. In prezent conduc o firma de consultanta in management si una in domeniul IT&C. In paralel sunt implicat in diferite organizatii non-guvernamentale ce au ca scop principal dezvoltarea educatiei non-formale si a antreprenoriatului in randul tinerilor.

De ce nu ai ramas in Anglia, unde ai studiat?

Citeşte mai mult...

Experienta consistenta intr-o tara straina nu te schimba fundamental, dar te imbogateste cu anumite nuante, sensibilitati, principii pe care nu le poti acumula nicicum altfel. Iar aceasta diferenta o observa mai degraba cei din jur...

Simion ILIE
Liviana Mustafa: In 2006 ai obtinut un Master in Comunicare si Informatie la Universitatea de Stiinte Sociale Toulouse, in coabilitare cu Universitatea Paul Sabatier, de asemenea din Toulouse, universitate la care ai urmat un an mai tarziu o alta specializare pe Comunicare in Spatiul Local si Regional. Cum a fost experienta educationala franceza ? Ce lucruri sau idei s-au redefinit in acest exercitiu multicultural si pe ce ai mizat in dezvoltarea ta in cadrul acelui program ?

Simion Ilie: Am mizat foarte mult pe ambitia mea. Mi-am dat seama ca sunt mult mai motivat decat multi din colegii mei si stiam ca aceasta motivatie suplimentara iti da energii nebanuite ce te ajuta sa depasesti chiar si acele dificultati insurmontabile la prima vedere.
Personal, am avut o experienta suficient de indelungata (3 ani daca adaug si o experienta Erasmus mai veche) pentru a avea o privire aplicata, critica si lipsita de superficialitate asupra sistemului francez de invatamant. Nu cred ca sistemul francez este fundamental bun, asa cum sunt convins ca sistemul romanesc nu este fundamental rau !
Un mediu multicultural te ajuta sa intelegi tocmai asta : doua sisteme (de invatamant sau de alta natura) pot fi ireductibile unul la celalalalt, pastrandu-si, individual, coerenta si pertienta. Comparatia trebuie sa se faca mereu in termeni relativi, adaptand solutiile mai bune gasite de altii, la realitatile spatiului in care se doreste schimbarea.
Sistemul educativ francez este si el (poate mai mult decat sistemul romanesc) intr-o perioada de prefaceri, de evolutii, de adaptari. Am avut deci sansa sa cunosc un sistem « muncit » de febra reformelor si am fost foarte atent la ce se intampla/discuta acolo.

Citeşte mai mult...

Romania, nu te-ai saturat sa stai pe locul mortului si sa te conduca toti prostii ?

Sebastian MunteanuSebastian Munteanu lucreaza, in acest moment, in Bruxelles, unul din ultimele proiecte fiind legat de crearea unei platforme e-learning. In acelasi timp isi dezvolta un proiect personal in domeniul trainingului si al consultantei.

 

Simion ILIE : Ai obtinut Bursa Speciala Guvernul Romaniei. Ce faceai inainte de a descoperi si de a beneficia de aceasta oportunitate?

Sebastian MUNTEANU : Lucram de cativa ani in domeniul privat in Bucuresti.

 

Simion ILIE : Pentru ce studii ai optat? De ce ai ales țara respectivă? Care crezi ca sunt atuurile formarii tale din strainatate?

Sebastian MUNTEANU : Am optat pentru un master in stiinte de mediu pentru ca la momentul respectiv (2004) mi se parea ca problemele ecologice si cele legate de dezvoltarea durabila  vor face parte pentru multi ani din agenda publica. Nu a fost o decizie usoara dar nu cred ca m-am inselat.  Referitor la alegere au fost mai multe criterii: credibilitatea programului si a institutiei, costuri, cerintele si specificul  programului. Si nu in ultimul rand si componenta de „fun”.

Simion ILIE : Privind prin prisma experientei tale din strainatate, care crezi ca este principala calitate a sistemului de invatamant romanesc? Dar cel mai mare defect?

Citeşte mai mult...

Experienta acumulata in strainatate m-a ajutat sa ma maturizez, sa pretuiesc ceea ce am si sa muncesc pentru ceea ce imi doresc, sa demonstrez ca pot si ca sunt un performer.

radu-simionescu_01Radu SIMIONESCU este  membru al Parlamentului European al Tinerilor si in acelasi timp, presedinte al unei organizatii non-guvernamentale cu scop educativ, ce isi propune sa ajute la imbunatatirea sistemului educational.

 

Simion ILIE : Ai obtinut Bursa Speciala Guvernul Romaniei. Ce faceai inainte de a descoperi si de a beneficia de aceasta oportunitate?

Radu SIMIONESCU : Inainte de a descoperi aceasta oportunitate faceam ceea ce fac si astazi, incerc sa ma implic in cat mai multe proiecte pentru tineret prin care incerc sa schimb macar putin in Romania.  Fiind un adept al dictonului „minte sanatoasa in corp sanatos”, am practicat pentru mai bine de 6 ani sportul de performanta, si mai precis voleiul. Aceasta experienta m-a ajutat sa-mi dezvolt spiritul de echipa si sa devin mult mai ordonat in gandire. In clasa a IX-a am devenit redactorul revistei scolii iar mai apoi am avut privilegiul de a fi ales presedinte al consiliului elevilor din liceul meu, fiind in acelasi timp consilier in cadrul Consiulului Local al Tinerilor Ploiesti.  Am incercat in permanenta sa imbin activitatiile extracuriculare cu cele curiculare astfel am acordat de asemenea importanta unei dintre pasiuni, si anume istoria, pasiune concretizata prin numeroase premii la concursurile nationale si internationale.

Citeşte mai mult...

Nicu Mihai ACHIHAIEIIntr-o perioada decimata de crize politice cat si economice, tinerii romani plecati sa studieze in strainatate, doresc sa se intoarca in tara, pentru a schimba destinul tarii. Nicu Mihai Achihaiei este unul din multiplele exemple, ce doresc a reveni in Romania, pentru a schimba, mentionand de multe ori, ca doar tinerii pot transforma visul unei Romanii mai bune in realitate.

Mai multe informatii, in interviul ce urmeaza:

As vrea sa ne povestiti cateva repere din viata dumneavoastra, legate de invatamantul prahovean, care au contribuit la performantele actuale?

Nicu Mihai Achihaiei: Liceul “Ion Luca Caragiale” a fost un pivot pentru performantele mele. Acolo am reusit sa am acces la activitati care m-au dezvoltat pe langa curicula academica. Clubul de dezbateri este un exemplu. De asemenea, scoala a facilitat interactiunea cu studenti cu aspiratii mari care m-au impulsionat si pe mine, studenti care de altfel au fost binevoitori incat sa ma indrume spre ceea ce vroiam sa fac.

Care considerati ca sunt principalele diferente intre invatamantul romanesc si cel american?

Nicu Mihai Achihaiei: Principalele diferente constau in faptul ca in Statele Unite ale Americii (cel putin la nivel de facultate) lucrurile sunt mult mai strategice. Invatatura, cursurile au un tel. Incearca de fiecare data data sa te invete un lucru nou care sa te faca sa privesti lucrurile dintr-o alta perspectiva. Sunt revelatorii si nu au scopuri generale. In opinia mea de aici pleaca si problema ca la noi materia este de obicei foarte stufoasa incat se pierde scopul cursului.

In prezent sunteti student la o universitate de prestigiu. Ati aplicat la programul Bursei Speciale “Guvernul Romaniei” (BSGR) din dorinta de a performa sau acest lucru a fost determinat si de faptul ca acesta era singurul mod de a va putea finanta studiile dorite? Poate ne puteti spune in cateva cuvinte despre familia dumneavoastra?

Citeşte mai mult...

Daca nu stii incotro mergi, iti va lua mult timp ca sa ajungi la capatul drumului.

Delia BUNCEANUDelia Bunceanu este formator de formatori, lucrează la o carte si, în curând, va administra, ca si reprezentant al Romaniei, o retea a cercetatorilor in domeniul manualelor scolare.

 

Simion ILIE : Ai obtinut Bursa Speciala Guvernul Romaniei. Ce faceai inainte de a descoperi si de a beneficia de aceasta oportunitate?

Delia BUNCEANU : In momentul in care am aplicat pentru obtinerea Bursei Speciale Guvernul Romaniei eram profesor de limba si literatura franceza la Scoala Normala „Stefan Odobleja” din Drobeta – Turnu Severin, un profesor al carui grad de frustrare crescuse simtitor din momentul in care parasise facultatea cu gandul de a se investi in exercitarea profesiei de dascal: frustrarea elevilor demotivati de distanta dintre scoala si aplicabilitate-a-cunostintelor-acumulate-in-scoala-in-viata-de-zi-cu-zi ma atinsese si pe mine.
Am vrut sa ocup o pozitie care sa-mi permita sa POT schimba ceea ce trebuia schimbat, trebuia sa am studii care sa CERTIFICE propunerile de schimbare, iar prin aceasta bursa mi se oferea sansa sa devin un „agent al schimbării”. Am actionat. Mi-am depus candidatura şi, în urma unui proces riguros de selecţie mi s-a acordat credit: am obtinut bursa.

Citeşte mai mult...

Mihai DumitracheMihai Dumitrache este absolvent al Colegiului National Ion Luca Caragiale, iubitor al stiintelor exacte, al matematicii si fizicii. Îl cunosc de aproape 6 ani. Am admirat la el ca este un om practic, stie ce vrea  si a dat dovada in tot ce a facut de mult caracter. Modest, dar cu multa ambitie, vrea sa devina un inginer adevarat, un om de varf al tehnicii si practicii industriale.

In Romania este mare nevoie de oameni ca el, realizarile sunt constituite din fapte, din realitati si mai putin din vorbe si vise. Mi-a povestit despre parcursul sau academic, despre oamenii care i-au influentat destinul si despre cum este sa fii student la University College London, Marea Britanie (locul 6 in lume in Top Times Higher Education). Toate acestea in interviul de mai jos:

Radu Simionescu: As vrea sa imi povestesti despre cateva momente de rascruce din viata ta, legate de invatamantul romanesc, care au contribuit la performantele actuale?

Mihai Dumitrache: Doua repere din viata mea legate de invatamantul prahovean, ar putea fi doi profesori, foarte dragi mie, care pot spune ca mi-au influentat performantele academice. Primul dintre ei, pe care l-am intalnit in clasa a 8-a, este profosorul Anton Negrila (profesor de Matematica) si cea de a doua persoana care mi-a influentat parcursul meu academic dar si cel al vietii, reprezentand pentru mine un model pe parcursul anilor de liceu, a fost profesorul Robertino Radu (profesor de Fizica).

Radu Simionescu: Probabil ca ai observat la televizor intreaga disputa legata despre codul educatiei. Care consideri ca sunt principalele diferente intre invatamantul romanesc si cel britanic?

Citeşte mai mult...