Participa la proiectul "Portret de bursier" !

Aici se poate descarca ghidul de interviu pentru cei care doresc sa impartaseasca din experienta, ideile sau planurile lor de viitor.

Radu SimionescuPe parcursul ultimilor ani am descoperit doua idei majore pe baza carora mi-am indrumat toate actiunile, ele reprezentand un generator al calitatilor si realizarilor mele. Acestea au fost: calitatea de a fi perspicace, si  increderea ca daca imi doresc ceva, muncind, pot realiza acel lucru. Recunosc, primii pasi spre succes, cat si primele realizari au fost rezultatul acestor linii, dar si consecinta cuvintelor pe care mama mea mi le-a insuflat intotdeauna: “fii ceea ce vrei sa fi!”.

La baza formarii mele au stat familia, dascalii mei din Colegiul National “Mihai Viteazul” si oamenii pe care i-am intalnit in activitatile extrascolare la care am participat.

M-am implicat in multe proiecte organizate in cadrul scolii, care m-au facut sa cunosc oameni si locuri noi si mi-au dezvoltat abilitatile de comunicare, de organizare, am intrat in contact cu ideile tinerilor europeni.

Proiectul Comenius si participarea la trei schimburi interculturale la Rendsburg - Germania, la Montargis - Franta, si la Biecz- Polonia, mi-au schimbat fundamental opinia despre Occident, si m-au facut sa doresc sa studiez in strainatate, ca apoi sa revin si sa pot implementa ce am invatat acolo, in tara mea.

Intotdeauna mi-a placut sa ma implic si sa vad rezultatele muncii mele
, fapt ce m-a condus la cat mai multe activitati. Am fost rand pe rand, redactor sef al revistei scolii, presedintele Cenaclului Literar, si nu in ultimul rand am avut extraordinara sansa de a fi ales presedinte al Asociatiei Elevilor “Club LMV”, fiind simultan consilier in cadrul Consiliului Local al Elevilor Ploiesti si reprezentatul elevilor in consiliul de administratie al scolii.

Citeşte mai mult...

Sanziana FrangegiIn 2007 ai obtinut un Master la Fletcher School, Tufts University, una dintre cele mai prestigioase universitati la Boston. Cum a decurs, spre ce te-ai inclinat in program?

Fletcher School este o scoala de relatii internationale. In fapt, este cea mai veche scoala post-universitara de profil din Statele Unite. Un element caracteristc sistemului American de formare, si dupa mine unul foarte pozitiv, este libertatea mare de alegere a curiculei, in functie de interesele fiecaruia. La Fletcher aveam la dispozitie 40 de cursuri in fiecare semestru din care puteam alege 4, maxim 5. Asta nepunand la socoteala faptul ca aveam posibilitatea sa luam cursuri si celelalte universitati din zona Boston.

Cred ca asta a fost prima diferenta majora pe care am simtit-o intre sistemul romanesc (de fapt european in general) si cel american si intr-o prima faza atata alegere mi s-a parut coplesitoare… dupa atatia ani de cursuri prestabilite. Dupa ce am cunoscut insa mai bine cultura Nord Americana, mi-am dat seama ca acest sistem academic se potriveste cu un mod specific de gandire/viata al americanilor bazat foarte mult pe idea de libertate si oportunitate.  Fiecare student este liber sa isi aleaga drumul pe care doreste sa il urmeze. Ei iti ofera o gama larga de cursuri si tot sprijinul in alegerile tale, dar in final este dreptul si responsabilitatea ta sa iti croiesti propria curricula. Cred ca este o abordare care in fapt te pregateste pentru viata.

In ceea ce priveste specializarile mele la Fletcher, continuandu-mi formarea economica pe care o dobandisem in Romania, am hotarat sa ma specializez pe afaceri (business) internationale si dezvoltare economica. Am luat insa si cursuri de stiinte politice si negocieri, care impreuna cu discutiile interminabile cu colegii, speech-urile si coferintele care se tineau lant in zona Boston mi-au deschis orizonturile si spre alte domenii. … si cred ca majoritatea absolventilor de la Fletcher ar fi de accord ca printre cele mai mari beneficii ale educatiei de acolo este gandirea multidisciplinara pe care o dobandesti.

Intre experientele tale profesionale interim, se inscriu tari ca Malaysia si Cipru. Cateva cuvinte despre diferentele culturale de acolo, din perspectiva cuiva originar in Romania si cu formare in Statele Unite? (In ce programe ai participat?)

Citeşte mai mult...

Eduard CiocanescuDupă ce a studiat la trei mari universităţi din SUA şi Marea Britanie, Eduard Ciocănescu s-a întors acasă, în România.Eduard Ciocănescu,28 de ani, spune că absolut tot ce a studiat în facultăţile americane i-a fost util în viaţa reală.

În 2001, pe când era student la Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, Eduard Ciocănescu a plecat cu o bursă pentru opt luni la Universitatea din Michigan, SUA.S-a îndrăgostit pe loc de cultura americană şi de stilul de predare din universitatea americană.

El spune că cea mai importantă diferenţă între facultatea din România şi cea din afară este accentul care se pune în SUA pe partea practică.

Ţi se dă prilejul să lucrezi în echipă. Asta e important, pentru că, în momentul în care ajungi să lucrezi într-un birou, trebuie să ştii să comunici cu oamenii. Absolut tot ce făceai în cadrul facultăţii simţeai că ţi-ar fi util şi în viaţa reală“, a spus Eduard.

Citeşte mai mult...

Aveam un prieten, în copilărie, căruia nu-i plăcea deloc ordinea/curăţenia.  De fiecare dată când îşi lăsa lucrurile alandala, prin curte ori prin casă, ne spunea nouă, prietenilor lui, că nu-i nici o problemă, că vine tanti Reghina şi face curat...  Trăia, de bună seamă, într-o familie relativ înstărită, dar anii 80 au adus şi sărăcie, şi greutăţi, iar tanti Reghina, pur şi simplu, n-a mai venit la un moment dat.  Atunci, sub supravegherea aspră şi exigentă a unei mătuşi de modă veche, prietenul meu a trebuit să-nveţe nu doar să facă ordine, dar mai ales să ţină curat.  Cam aşa e şi cu Guvernul nostru, astăzi...  Un eventual acord de împrumut cu FMI (sau în parteneriat cu FMI) ar trebui să ne-nveţe să facem ordine şi să ţinem curat!  Vă dau doar trei exemple simple de dezordine, numai din ultima vreme:

1.  În proiectul Planului de acţiuni suplimentare, menit să sprijine Planul Naţional de Reforme şi implementarea în România a Strategiei Lisabona, găsim o foarte ciudată lipsă de corelare:  Departamentul pentru Afaceri Europene al Guvernului nu s-a coordonat cu activitatea/agenda parlamentară, aşa încât a pierdut trenul unei modificări legislative care avea deja sprijinul societăţii civile.  Este vorba despre punctul 26 din Plan, prin care se doreşte extinderea prevederilor legii privind transparenţa decizională şi asupra documentelor de politici publice, respectiv dublarea perioadei de consultări, de la 30 de zile la 8 săptămâni.  Dacă nu le plăcea prima ocazie, mai aveau una la îndemână, dar aceste proiecte au fost respinse în Parlament, acum, în februarie-martie--aşa că aşteptăm să se elaboreze un nou proiect, la punctul 26, până-n trimestrul al IV-lea al anului 2009.

Citeşte mai mult...

Deşi primeşte Bursa Specială “Guvernul României”, în valoare de 30.000 de euro pe an, pentru a studia în Statele Unite, Codrin Arsene a mărturisit recent pentru un site de ştiri că, uneori, când este în străinătate, spune că este sud-african, şi nu român.

Tânărul va termina anul viitor facultatea la University of Chicago, cu două specializări: Ştiinţe Politice şi Studii Internaţionale - politici africane. El va trebui să se întoarcă în România, pentru că aşa prevede contractul pe care l-a semnat pentru a primi bursa. Autorităţile române s-au obligat prin acel contract să îi ofere un post de conducere în domeniul public, atunci când revine în ţară.


Codrin Arsene explică într-un interviu acordat revistei Capital ce îl determină pe un bursier al statului român să evite a-şi declara adevărata naţionalitate, ce probleme i-a creat Guvernul României şi cum vede el o posibilă întoarcere în ţară.

Citeşte mai mult în Capital